طرز تهیه مرغ سوخاری خوشمزه به صورت کریپسی و خشک

طرز تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی رستورانی مثل بیرون بدون فر kfc در فر پولکی

مرغ سوخاری یکی از انواع غذاهای مجلسی و بسیار محبوب در سراسر جهان است که با روش های بسیار متنوع و متفاوتی تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ ۸ تکه
ماست چکیده ۱ لیوان
آرد سفید ۱ لیوان
آرد سوخاری ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
سبزیجات معطر ¼ لیوان
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
پودر پیاز ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت مرغ سوخاری

مرحله اول

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خلالی خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم.سبزیجات معطر تازه یا خشک که هر کدام از این (جعفری، ریحان، شوید، نعناع, آویشن، ترخون و … ) ها می تواند باشد را داخل کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه ماست، زعفران دم کرده، فلفل سیاه و مقداری نمک را نیز به مواد اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم و تکه های ران یا سینه مرغ را ابتدا کاملا با این مواد آغشته می کنیم و بعد داخل کاسه می گذاریم و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

سپس داخل یخچال می گذاریم تا به مدت ۸ ساعت تکه مرغ ها مزه دار شوند. سپس در کاسه ای آرد می ریزیم و پودر سیر،فلفل سیاه،پودر پیاز،کمی نمک را به آن اضافه می کنیم و با قاشق همگی را مخلوط می کنیم و کنار قرار می دهیم.

مرحله چهارم

تخم مرغ ها را می شکنیم و در کاسه ای می ریزیم و خوب هم می زنیم و کنار کاسه آرد می گذاریم.ترجیحا در قابلمه ای کوچک روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا کم کم داغ شود.کاسه محتوی تکه های مرغ را از یخچال بیرون می آوریم.

مرحله پنجم

ابتدا تکه های مرغ را داخل آرد سفید می زنیم ، سپس در تخم مرغ می غلتانیم و در آخر در آرد سوخاری می غلطانیم و بعد داخل روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ شود.حرارت همچنان کم باید باشد تا مرغ کاملا مغز پخت شود.مرغ های سرخ شده را در توری می گذاریم تا روغن اضافه آن ها خارج شود.

مرحله ششم

همگی مرغ ها را به همین شکل آماده می کنیم.می توانیم در کنار مرغ سوخاری کمی سیب زمینی را نیز خلالی خرد کنیم و در روغن سرخ کنیم و مرغ های سوخاری را همراه با سیب زمین های سرخ شده در ظرف می چینیم و نوش جان کنید.

نظرات