خواص زعفران برای سلامتی بدن و درمان بیماری ها

خواص زعفران

خواص زعفران برای مغز برای قلب زعفران+قاعدگی دم کرده برای زنان و عسل برای کبد برای یبوست
زعفران یکی از انواع ادویه های بسیار پرطرفدار و گران قیمت در سراسر جهان است که به دلیل قیمت بالایی که دارد با نام طلای سرخ هم شناخته می شود.

خاصیت های زعفران

درمان آکنه و جوش صورت

یکی از خواص مهم زعفران خاصیت ضد باکتریایی این ادویه است که به همین جهت زعفران برای درمان آکنه و جوش صورت بسیار مناسب است. جالب است بدانید که استفاده از ماسک زعفران باعث می شود جای جوش های صورت نیز بهبود یابند.
برای تهیه ماسک ضد جوش زعفران، مقدار کمی پودر زعفران را به همراه ۵ برگ تازه ریحان مخلوط کنید ، سپس برگ های را خوب له کنید و روی صورت ماساژ دهید. در ادامه اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت بماند سپس آنرا با آب گرم بشویید.
در صورتی که ریحان در دسترس نداشتید می توان پودر زعفران را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و روی صورت بمالید. این ماسک را هم باید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و با آب ولرم بشویید.

لاغری و کاهش وزن

تحقیقات جدید نشان داده است که رژیم غذایی حاوی زعفران می تواند به کاهش اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری کمک کند. توصیه می شود حتما رژیم های غذایی لاغری را حتما با مشورت یک متخصص تغذیه انجام دهید تا به بدن خود آسیب نرسانید.

درمان بی خوابی

یکی دیگر از خاصیت این ادویه گرانبها این است که می تواند به خواب خوب و درمان بی خوابی کمک کند. زعفران به دلیل اینکه به عنوان یک آرامش بخش طبیعی عمل می کند برای درمان بی خوابی بسیار مناسب است، برای این منظور می توانید قبل از خواب یک لیوان شربت زعفران میل نمایید.

درمان کم خونی

اگر با مشکل کم خونی دست و پنجه نرم می کنید توصیه می شود از زعفران در رژیم غذایی خود استفاده کنید، زیرا زعفران باعث افزایش تعداد گلبول های قرمز خون می شود و علاوه بر این به بهبود گردن خون کمک می کند؛ در نتیجه برای درمان کم خونی گزینه مناسبی است.

درمان سنگ کلیه

همانطور که شاید بدانید زعفران به عنوان یک دیورتیک طبیعی شناخته می شود و به همین جهت با افزایش ادرار علاوه بر اینکه باعث می شود کلیه ها از سموم پاک سازی شوند به روند درمان سنگ کلیه نیز کمک شایانی می کند.

پیشگیری از کبد چرب

زعفران به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان های قوی خاصیت ضد التهابی دارد و به همین دلیل یک گزینه مناسب برای پاک سازی کبد از سموم مضر می باشد، علاوه بر این مصرف زعفران باعث می شود که کبد شما از ابتلا به بیماری های شایع کبدی مثل بزرگ شدن کبد و کبد چرب در امان بماند.

زیان های زعفران

سقط جنین

همانطور که می دانید زعفران از مواد غذایی محسوب می شود که قاعده آور می باشد و مصرف بیش از اندازه آن باعث انقباض دهانه رحم می شود که در دوران باردای بسیار خطرناک می باشد و در دوزهای بالا می تواند به سقط جنین و مسموم شدن و تغییر رنگ پوست مادر بی انجامد.

منبع : زعفران چه خواصی دارد؟

نظرات