طرز تهیه کوکو شکم پر سوخاری با فیله مرغ و قارچ

طرز تهیه کوکو شکم پر

طرز تهیه کوکوی شکم پر با سیب زمینی، مرغ، گوشت چرخ کرده، پنیر پیتزا، ترشی شمالی ایتالیایی مرحله به مرحله

کوکوی شکم پر یکی از انواع کوکوهای خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
فیله مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
قارچ۵ عدد
تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری پانکو۱ لیوان
سس فلفل۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقداری کافی
پودر سیر و فلفل قرمزبه مقداری کافی
روغن و زردچوبهبه مقداری کافی

دستور پخت کوکوی شکم پر

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را به صورت ابپز می پزیم و پس از اینکه سرد شدند پوستشان را می گیریم و با رنده ریز  رنده می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه گوشت مرغ را چرخ می کنیم و کنار می گذاریم. حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

سپس پیاز خرد شده را به همره کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود، سپس گوشت مرغ چرخ شده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه سس فلفل را به همراه زردچوبه، پودر سیر، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک اضافه می کنیم.

مرحله سوم

مواد را کمی تفت می دهیم تا ادویه ها با مواد یکدست شوند، سپس وسط تابه را خالی می کنیم و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم. رب گوجه فرنگی را در وسط تابه به خوبی تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله قارچ را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی قارچ تبخیر شود و به خوبی سرخ شود. حالا مواد میانی کوکو آماده است و باید به سراغ اماده کردن کوکوها برویم.

مرحله پنجم

سیب زمینی رنده شده را به همراه آرد سفید، ۱ عدد تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل قرمز و پودر سیر مخلوط می کنیم تا کاملا منسجم و یکدست شود. حالا از مایه کوکو بر می داریم و به شکل گرد داخل دستمان به ان شکل می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری از مواد میانی وسط مایه کوکو قرار می دهیم و روی انرا با مایه کوکو می پوشانیم. به همین ترتیب تمام کوکوها را اماده می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم. حالا تخم مرغ ها باقیمانده را در یک کاسه به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در یک کاسه دیگر هم پودر سوخاری پانکو (برای آموزش درست کردن پانکوی خانگی مطلب طرز تهیه پودر سوخاری پانکو را مشاهده نمایید) می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. حالا یک تابه حاوی روغن را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هشتم

کوکوها را ابتدا داخل تخم مرغ می زنیم، سپس در پودر سوخاری می غلطانیم و در روغن داغ سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن یک سمت کوکوها آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در آخر کوکوها را به همراه نان لواش خانگی سرو می کنیم.


منبع : فیسبوک چی شی

نظرات