طرز تهیه املت نودل خوشمزه با سبزیجات

طرز تهیه املت نودل

طرز تهیه املت نودل صبحانه با نودل و سبزیجات املت با رشته نودل با پینر پیتزا و فلفل دلمه ای

املت نودل یکی از انواع املت های بسیار خوشمزه و بین المللی است که معمولا به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبسایت شادشو همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نودل۱ بسته
تخم مرغ۵ عدد
پیاز۱ عدد درشت
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای۱ عدد
پودر سیر½ قاشق چایخوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت املت نودل

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود، در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز با ادویه ها یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه پیاز کمی تفت می دهیم تا فلفل دلمه ای هم نرم شود. در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر سیر را به همراه کمی نمک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی موجود در تابه تبخیر شود. در همین حین نودل را به همراه مقداری آب جوش داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم تا به مدت ۵ دقیقه جوشد و کاملا نرم شود.

مرحله چهارم

نودل را آبکشی می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و به همراه دیگر مواد کمی تفت می دهیم. پس از اینکه مواد به روغن افتادند تخم مرغ ها در یک کاسه می شکینم و خوب مخلوط می کنیم تا از لختگی در بیایند و کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا تخم مرغ ها را به همراه مقداری ادویه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تخم مرغ ها بپزند، سپس مقداری پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم و دری تابه را می گذاریم تا پنیر آب شود (اگر می خواهید پنیر طلایی شود  بهتر است املت را چند در فر قرار دهید و گریل را روشن کنید)

مرحله ششم

پس از اینکه پنیر پیتزا آب شد برای تزیین املت می توانیم مقداری پیازچه یا جعفری خرد شده روی ان بریزیم. در اخر املت را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و مانند پیتزا انرا برش می زنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.


همچنین ببینید :

طرز تهیه مربای توت فرنگی درسته خوشرنگ


منابع : فیسبوک - مدیوم

نظرات