طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی برای کودکان

طرز تهیه کره بادام زمینی

طرز تهیه کره بادام زمینی نی نی سایت صنعتی شف طیبه خانگی آپارات برای کودکان xvc jidi  vi fhnhl cldkd

کره بادام زمینی یکی از انواع کره های گیاهی است که علاوه بر طعم خوبش، بسیار مقوی می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی شادشو همراه باشید.

کره بادام زمینی از چربی های سالم و مقوی برای بدن است. شما با کمی حوصله و زمان گذاشتن می توانید خودتان این کره خوشمزه را در منزل تهیه کنید.

کره بادام زمینی ماده غذایی نسبتا گران است و به دلیل برخی افزودنی های متنوع،گرانتر هم می شود. اما این غذای مغزی را می توان در منزل با قیمتی ارزانتر درست کرد. اگر کسی به آجیل و بادام زمینی آلرژی داشته باشد، توصیه این است که هیچ یک از مواد مشتق شده از اینها را به دلیل خطر آنافیلاکسی استفاده نکند. 

این نوع کره به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده، زیاد قابل نگهداری نیست. تنها برای چند هفته قابل نگهداری است.

مواد لازم کره بادام زمینی
بادام زمینی۴۰۰ گرم
عسل۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه کره بادام زمینی

مرحله اول

برای تهیه کره بادام زمینی خانگی ابتدا بادام زمینی بدون پوست را داخل یک تابه می ریزیم و به اندازه ای تفت می دهیم که رنگ بادام زمینی ها تغییر کند و برشته شوند. حالا بادام زمینی بو داده شده را داخل مخلوط کن یا آسیاب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله بادام زمینی را به خوبی آسیاب می کنیم تا کاملا پودر شود. هر چند دقیقه یک بار درب مخلوط کن یا آسیاب را باز می کنیم و بادام هندی پودر شده را با یک قاشق مناسب از دیواره ها جدا کرده و وسط دستگاه می ریزیم.

مرحله سوم

ضمن اینکه بادام زمینی زمان پودر شدن خیلی داغ می شود و باید دستگاه هم کمی استارحت کند تا نسوزد. توجه داشته باشید که درست کردن این کره هیچ نیازی به اضافه کردن روغن ندارد و بادام زمینی خودش به اندازه کافی روغن می اندازد.


همچنین ببینید : طرز تهیه سرشیر ترکیه ای از شیر گاومیش


مرحله چهارم

فقط دوستانی که از بادام زمینی بدون نمک استفاده می کنند بهتر است کمی نمک اضافه کنند.مخلوط کردن پودر بادام زمینی را باید تا زمانی که آن به حالت مایع تغییر شکل بدهد ادامه دهیم. پس از اینکه پودر بادام زمینی به شکل مایع تغییر کرد.

مرحله پنجم

۲ قاشق غذاخوری عسل را اضافه می کنیم و چند دقیقه مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در صورتی که عسل در دسترس ندارید می توانید ۲ قاشق غذاخوری پودر قند اضافه کنید. البته اگر تمایل دارید کره بادام زمینی شما مانند کره های بیرون سفت شود حتما از عسل استفاده کنید.

مرحله ششم

حالا در صورت تمایل برای اینکه کره ما کرانچی شود کمی بادام زمینی را به صورت ریز خرد کرده و به کره اضافه می کنیم. بادام زمینی آماده شده را داخل یک ظرف شیشه ای درب دار  می ریزیم و آنرا در یخچال نگهداری می کنیم.


آموزش دوم کره بادام زمینی


مواد لازم


چهار فنجان بادام زمینی خام و بدون پوست

یک‌دوم قاشق چای‌خوری نمک

چهار قاشق چای‌خوری روغن بادام زمینی

سه قاشق چای‌خوری عسل


طرز تهیه


برای شروع فر را روی حرارت 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. بادام زمینی‌ها را داخل سینی فر بریزید و حدود سه تا چهار دقیقه تفت دهید. سینی را بیرون بیاورید و کمی تکان دهید تا بادام زمینی‌ها جابه‌جا شوند. مجددا حدود سه دقیقه دیگر سینی را داخل فر قرار دهید تا کمی رنگشان تغییر کرده و بو داده شوند. در این مرحله نباید زمان از دست‌تان در برود، چون مغز آجیل سریع می‌سوزد. بادام زمینی‌ها را داخل کاسه غذاساز بریزید و آنقدر بزنید تا کرم نرم و صافی به دست آورید. حالا نوبت به اضافه کردن نمک و عسل است. نسبتی که در مواد لازم در نظر گرفتیم کره بادام زمینی را کمی شیرین می‌کند. اگر دوست دارید که کره کم‌تر شیرین باشد یا بیشتر طعم نمکی داشته باشد از عسل آن کم کنید و به نمک اضافه کنید. دوباره غذاساز را روشن کنید تا نمک و عسل مخلوط شوند. برای این که کره بادام زمینی بافت نرم‌تر و بهتری داشته باشد حدود چهار قاشق روغن اضافه کنید و دوباره غذاساز را روشن کنید و آنقدر بزنید تا بادام زمینی به بافت و غلظت دلخواهتان برسد. به همین راحتی می‌توانید بادام زمینی خانگی درست کنید.


اگر می‌خواستید که تکه‌هایی از بادام زمینی به دندان‌تان بیاید مقداری از بادام زمینی‌ها را از همان ابتدا جدا کنید. بعد از این که کره بادام زمینی آماده شد، آن‌ها را داخل ظرف غذاساز بریزید و کمی خرد کنید. سپس به کره اضافه کنید.


شما می توانید با کره بادام زمینی برای خود کوکی کره بادام زمینی و یا پای کره بادام زمینی نیز آماده کنید.

نظرات