طرز تهیه ترشی خیار چنبر خوشمزه

طرز تهیه ترشی خیار چنبر

طرز تهیه ترشی خیار چنبر شکم پر با تمر هندی و بادمجان چی درست کنیم بروجرد jvad odhv  kfv

ترشی خیار چنبر یکی از ترشی های اصیل ایرانی است که مدت ها فراموش شده بود و کمتر کسی می دانست همچین ترشی هم وجود داشته است. اما اگر در کتاب های آشپزی قدیمی دنبال ترشیجات باشید حتما با نام این ترشی آشنا خواهید شد. این ترشی خوشمزه طعم بسیار خوبی دارد و برای کسانی که دنبال ترشی های ترد و خوشمزه هستن یک گزینه عالی محسوب می شود. این دستور عالی را از سایت بزرگ چی شی برداشتیم و در صورتی که به دستورهای ترشی علاقمند هستید می توانید در این سایت هم به گشت و گذار بپردازید و دستورهای مورد پسند خود را بیابید.

مواد لازم ترشی خیار چنبر

خیار چنبر ۲ کیلوگرم

سیر ۶ حبه

فلفل تند ۵ عدد

سبزی معطر ۲ قاشق غذاخوری

سیاه دانه ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

سرکه به مقدار کافی

دستور تهیه ترشی خیار چنبر

مرحله اول

برای تهیه ترشی خیار چنبر مجلسی ابتدا خیارها را پس از شستشو به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه نمک و زردچوبه را اضافه می کنیم و مقداری سرکه نیز اضافه می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که باید به اندازه ای سرکه اضافه کنیم که روی سطح خیارها را بگیرد. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم به نقطه جوش برسد. زمانی که سرکه جوش آمد کف های روی آنرا با قاشق می گیریم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گرفتن کف های روی ترشی قابلمه را از روی حرارت  کنار می گذاریم. در ادامه سیاه دانه را داخل یک تابه مناسب چند دقیقه تفت می دهیم تا عطرش بلند شود، سپس به قابلمه ترشی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه دمای ترشی با دمای محیط یکسان شد، سبزی معطر خشک شده را به همراه فلفل تند و سیر اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. حالا ترشی را داخل ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم. 
مرحله پنجم

در این مرحله شیشه های حاوی ترشی را به مدت یک هفته در یخچال قرار می دهیم تا ترشی آماده شود. توجه داشته باشید که اگر بخواهیم طعم ترشی کمی ملایم تر باشد می توانیم سرکه را با آب جوشیده شده مخلوط کنیم تا طعم ملایمتری داشته باشد.

***

دسوتانی که دنبال تهیه کیک در منزل هستند و در منزل فر یا کیک پز ندارند می توانند کیک یخچالی را امتحان کنند. این کیک را در یک ساعت بدون هیچگونه فری می توانید درست کنید. آموزش این کیک خوشمزه را از این لینک ( طرز تهیه کیک یخچالی ) مشاهده نمایید.


شور گل کلم , شوری گل کلم , گل کلم شور فوری , برای سفید شدن گل کلم در شور

گل کلم شور یکی از انواع چاشنی های خوشمزه ایرانی است که با روش ها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. در صورتی که تمایل دارید این چاشنی خوشمزه را در منزل درست کنید روی تصویر بالا کلیک کنید.

نظرات