طرز تهیه کوفته تبریزی با لپه با طعم فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه کوفته تبریزی با لپه

طرز تهیه کوفته تبریزی با لپه

کوفته تبریزی از غذاهای بسیار معروف شهر تبریزی است و به عنوان امضای شهر تبریز شناخته می شود. این کوفته خوشمزه و لذیذ یک غذای سخت و وقت گیر است اما به حدی خوشمزه است که خانم های خانه دار هر چند وقت یک بار انرا برای اهالی منزل درست می کنند. اگر به غذاهایی مانند کوفته علاقمند هستید توصیه می کنیم دستور کوفته ترکیه ای را نیز مشاهده نمایید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد کوفته

  • 300 گرم گوشت
  • 1/2 پیمانه برنج
  • 1/3 پیمانه لپه
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1 عدد پیاز رنده و آب گرفته
  • 1 قاشق غذاخوری ترخون و ریحون خشک
  • نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه

مواد میانی کوفته

  • 5 عدد گردو
  • 3 قاشق غذاخوری زرشک
  • 5 عدد آلو زرد
  • 3 قاشق غذاخوری کشمش
  • 1 عدد پیاز سرخ شده

مواد سس کوفته

  • 1 عدد پیاز
  • 5 عدد آلوچه
  • 1/2 قاشق غذاخوری زرشک
  • 2 قاشق غذاخوری رب گوجه
  • نمک، فلفل سیاه، دارچین، زنجبیل، زردچوبه
  • آب به میزان لازم

طرز تهیه کوفته تبریزی , طرز تهیه کوفته تبریزی با نخود , طرز تهیه کوفته تبریزی اصل

دستور پخت کوفته تبریزی

برای تهیه کوفته تبریزی خوشمزه با لپه ابتدا برنج رو به صورت کته درست کردم و آبش که تموم شد گذاشتم خنک بشه. لپه رو هم جداگونه گذاشتم آبپز بشه و بعد از پختن خنک بشه‌. پیاز رو رنده ریز کردم و آبش رو دور ریختم. تخم مرغ + سبزیجات خشک + نمک و ادویه جات رو اضافه و حسابی ورز دادم.

هر چی بیشتر مواد ورز داده بشه، چسبنده تر میشه و احتمال وارفتن کوفته ها خیلی کم میشه. برای مواد میانی پیاز رو سرخ کردم. بقیه موادشم که عکسش هست. مواد کوفته رو به ۵ قسمت تقسیم کردم. از مواد میانی داخلش گذاشتم و جمعش کردم و توپی کردمش.

کوفته های من اندازه یه پرتغال تقریبا درشت ان. توی دیگچه مسی پیاز رو سرخ کردم. آلوچه + گوجه ریز خرد شده + کمی زرشک + رب گوجه + نمک و ادویه جات زدم، آب اضافه و گذاشتم جوش بیاد... یه نکته مهم دیگه برای وانرفتن کوفته اینکه؛

آبی که قراره کوفته ها توش پخته بشه باید جوش باشه موقع اضافه شدن کوفته ها. حدود ۱ونیم ساعت کوفته ها با شعله متوسط پخته شد. نوش جا. امیدواریم این کوفته خوشمزه مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منابع :

  • دستور از Hamideh از سایت کوکپد
  • عکس از سایت چی شی chishi.ir

نظرات