طرز تهیه همبرگر دست ساز خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه همبرگر دست ساز

طرز تهیه همبرگر دست ساز

همبرگر، یکی از غذاهای فوق ­العاده خوشمزه­ بوده که مدت زیادی است جزء یکی از محبوب ترین غذاهای فست فودی در سراسر جهان به شمار می­رود. جالب است بدانید واژه همبرگر از هامبورگ که واقع در کشور آلمان می­باشد، گرفته شده است. و اما ما امروز برایتان طرز تهیه این غذای محبوب و خوشمزه را به روشی فوق­العاده آسان فراهم نموده­ایم که شما می­توانید با در دسترس ترین مواد غذایی آن را به راحتی در منزل تهیه نمایید. پیشنهاد می­کنیم اگر شاغل هستید و یا فرصت زیادی برای آشپزی ندارید، این غذای خوشمزه را تهیه نموده و به همراه خانواده میل کنید. همچنین شما نیز می­توانید در محل کار خود همبرگر را به عنوان یک ناهار مقوی و لذیذ از شب قبل آماده نموده و به همراه یک نوشیدنی دلخواه میل نمایید. اطمینان داشته باشید این غذای خوشمزه انرژی لازم را برای ادامه روزتان به شما خواهد داد. پس وقت را از دست ندهید و برای تهیه این همبرگر لذیذ و ویژه همراه ما باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه خمیر پیتزا بدون خمیر مایه به سادگی در منزل

مواد لازم برای تهیه همبرگر
گوشت چرخ کردهیک کیلو
پیاز بزرگدو عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
پودر سوخاریدو قاشق غذاخوری
سس خردلیک قاشق غذاخوری
سیردو حبه
روغن زیتوندو قاشق غذاخوری

طرز تهیه همبرگر

در مرحله اول ابتدا می­بایست، گوشت چرخ کرده را از فریزر درآورده و به مدت چند ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا یخ آن باز شود. درصورتی که فرصت کافی برای آشپزی ندارید، می­توانید گوشت را توسط مایکروفر نیز بخ­زدایی نمایید.

دو عدد پیاز بزرگ را به خوبی شسته و پوست آن را جدا نمایید. در این مرحله، پیازها را روی تخته کار قرار دهید. سپس به کمک یک رنده آن را خرد نمایید. دقت داشته باشید که انتهای پیاز را برش نزنید

زیرا این کار موجب جداشدن لایه­ های پیاز در هنگام رنده کردن خواهد شد.همچنین برای جلوگیری از اشک چشم هنگام رنده، روش های مختلفی از قبیل جویدن نان، روشن کردن شمع و ... وجود دارد که درصورت تمایل می­توانید از آن استفاده نمایید.

در مرحله سوم گوشت چرخ کرده که یخ آن باز شده است را در کاسه­ ای بزرگ بریزید. سپس به آن پیاز ها را افزوده و کمی هم بزنید. روی آن مقادیری نمک و فلفل بپاشید تا طعم دار شود.

همچنین ببینید : طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای خوشمزه و مخصوص

به کمک دستتان مواد را خوب ورز دهید تا عطر و طعم ادویه ها به خورد گوشت برود. دقت داشته باشید در این مرحله نیازی به گرفتن آب پیازها نمی­باشد و بهتر است برای مغزپخت شدن همبرگر آب پیاز در ترکیب باقی بماند.

در این مرحله، دو حبه سیر را پس از اینکه خوب شستید، پوست کنده و آن را خرد نمایید. سپس آن را به همراه سس خردل و مقداری روغن زیتون به ترکیب گوشت و پیاز اضافه نمایید. مواد را به دو قاشق پودرسوخاری آغشته نموده

و مجددا آن را به کمک دستانتان خوب ورز دهید. در مرحله پنجم مواد درون کاسه را به ظرفی دردار منتقل نموده و آن را به مدت یک ساعت در یخچال قراردهید تا استراحت کند و مزه ها به خورد یکدیگر بروند.

پس از مدت زمان تعیین­ شده، مواد را از یخچال بیرون آورده، تابه ­ای را روی گاز قرار دهید و کف آن را با روغن چرب نمایید. در مرحله آخر، پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد،

مایه گوشت و پیاز را به شکل همبرگر درآورده و آن را در تابه قرار دهید تا خوب سرخ شود.پس از اینکه رنگ گوشت تغییر یافت، آن را برگردانی تا سمت دیگر آن نیز سرخ گشته و گوشت به خوبی پخته شود.

در نهایت همبرگرها را در ظرف مخصوص ریخته و مقداری گوجه فرنگی خردشده و خیارشور را در کنار آن قرار دهید. همبرگر خانگی خوشمزه شما آماده است، می­توانید آن را به همراه خانواده میل نمایید.

منبع : طرز تهیه همبرگر

======================================================

فکر می کنم کمتر کسی در دنیا باشد که با شرکت مایکروسافت آشنایی نداشته باشد. این شرکت یک سایت پشتیبانی کامل داره که می تونید داخلش مشکلاتتون رو به اشتراک بگذارید و راه حلش رو پیدا کنید. البته باید زبان انگلیسی تون خوب باشه. من خیلی تو سایت نگشتم، شاید زبان فارسی رو هم ساپورت کنه. برای استفاده از این سایت باید یک نام کاربری داشته باشیم.

======================================================

نظرات